Tak wyglądał test, na rozwiązanie którego uczestnicy mieli 45 minut czasu:
1. Rysunek układu szablonów na tkaninie możemy wykonać przez:
a. stosowanie wykrojników,
b. ręczne obrysowanie szablonów,
c. stosowanie trafaretów,
d. stosowanie pantografu.
2. Metoda produkcji odzieży, która polega na podziale procesu technologicznego na proste czynności i wymaga określonego rytmu pracy to:
a. metoda potokowa,
b. metoda blokowa,
c. metoda indywidualna,
d. metoda grupowa.
3. Kołnierze modelowane na podstawie podkroju szyi przodu to:
a. kołnierz koszulowy na stójce,
b. kołnierz szalowy,
c. kołnierz wykładany z wyłogami,
d. kołnierz marynarski.
4. Wymiary wiodące u kobiet to:
a. ZWo, ot, obt
b. ZWo, opx, os
c. ZWo, opx, obt
d. ZWo, opx, ot
5. Układem szablonów na materiale nazywamy:
a. rodzaj i szerokość materiału
b. wielkość odzieży
c. zaprojektowanie modelu odzieży zgodnie z modą
d. ułożenie szablonów zgodnie z zasadami rozkroju
6. Obwód pasa oznaczony jest symbolem:
a. opx
b. os
c. ot
d. obt
7. Prasulec to:
a. szczotka z włosia końskiego
b. klocek wykonany z drewna
c. płat lnianego płótna
d. drewniany stół
8. Maszynę podszywarkę stosuje się do:
a. podszywania obłożeń w przodach
b. wykonywania różnego rodzaju obrębów
c. pikowania wyłogów, mankietów i kołnierzy
d. podszywania brzegów materiału
9. W maszynie owerlok występują następujące mechanizmy:
a. igielnicy i chwytaczy
b. kołka wynoszącego
c. transportu i noży
d. rozszerzacza pętli nici
10. Dokumentacja konstrukcyjna wyrobu dotyczy:
a. obróbki technologicznej wyrobu
b. kształtu i wielkości elementów konstrukcyjnych wyrobu
c. maszyn i urządzeń niezbędnych do szycia wyrobu
d. ilości i rodzaju materiału potrzebnego do wykonania wyrobu
11. W których maszynach specjalnych występuje mechanizm noża:
a. dziurkarce
b. podszywarce
c. owerloku
d. fastrygówce
12. Zmniejszenie długości brzegów elementów w celu nadania im żądanego kształtu to:
ą. zaprasowanie,
b. prasowanie.
c. dekatyzowanie,
d. wprasowanie,
13. Pasek materiału o wykończonych krawędziach, plisowany lub marszczony, stosowany do zdobienia i wykańczania krawędzi odzieży damskiej nazywa się
ą. rulonem
b. wypustką
c. riuszką
d. wstawką
14. Jaki rodzaj modelowania zastosujesz przy przenoszeniu zaszewki piersiowej bluzce damskiej:
a. modelowanie w czasie szycia,
b. modelowanie konfekcyjne.
c. modelowanie wtórne,
d. modelowanie w czasie krojenia,
15. Typ produkcji określa:
a. sposób ustawienia stanowisk
b. liczbę maszyn na hali produkcyjnej
c. liczbę produkowanych wyrobów tego samego asortymentu
d. liczbę osób biorących udział w procesie produkcyjnym
16. Do środków wytwórczych stosowanych w procesie produkcyjnym możemy zaliczyć:
a. wózki transportowe
b. przedmioty pracy
c. pracę ludzką
d. środki pracy
17. Kolor zielony w krajce tkaniny wełnianej oznacza zawartość włókien:
a. elany,
b. anilany.
c. wełny,
d. wiskozy,
18. Celem aklimatyzacji próbek jest uzyskanie:
a. 100% wilgotności próbki
b. stanu równowagi między wilgotnością własną próbki, a wilgotnością otoczenia klimatu normalnego
c. określonej trwałości wybarwień na czynnik mokry
d. odpowiednich właściwości estetycznych
19. Folia powstaje w wyniku:
a. przepuszczania przez dyszę,
b. walcowania w podwyższonej temperaturze.
c. rozciągania,
d. wtryskiwania do foremek,
20. Sploty tkackie pochodne to:
a. skośny, rypsowy, łamany, skośny wzmocniony,
b. skośny łamany, panama, ryps, skośny wzmocniony.
c. jodełka, panama, płócienny, skośny krzyżykowy,
d. atłasowy, panama, satynowy, jodełka,
21. Grzebień czyli płocha służy do:
a. rozdzielania nitek osnowy
b. odbierania gotowej tkaniny
c. nawijania nitek na wał osnowowy
d. dobijania nitek wątku
22. Wyrób pasmanteryjny w postaci usztywnionej tkanej taśmy, często z wrobioną pianką poliuretanową, stosowany do wykończenia spódnic i spodni w pasie to:
a. gurt
b. galon
c. gipiura
d. gimp
23. Związki wielkocząsteczkowe powstają w wyniku reakcji :
a. polikondensacj i.
b. ksantoproteinowej ,
c. karbonizacji,
d. polimeryzacji,
24. Barwy leżące naprzeciw siebie na jednej średnicy koła działają na siebie agresywnie, bo są kontrastowe. Barwy te, to:
a. barwy dopełniające
b. barwy złamane
c. barwy zgaszone
d. barwy pastelowe
25. Marszczenia, bufy, draperie, szerokie pasy zastosujesz w odzieży dla figury:
a. zbyt szczupłej i wysokiej.
b. tęgiej i wysokiej,
c. zbyt szczupłej i niskiej,
d. tęgiej i niskiej,
26. Charakter modzie hiszpańskiej XVI wieku nadawał biały kołnierz marszczony, fałdowany obszyty koronką nadający tło dla twarzy. Taki kołnierz to:
a. wachlarzowaty
b. karo
c. kryza
d. marynarski
27. Rysunek techniczny odzieży przedstawią odzież:
a. w skali zmniejszonej
b. na sylwetce
c. w płaskim ułożeniu
d. na wieszaku
28. Po wrysowaniu szczegółów fasonu w rysunek modelowy, zaznaczmy szwy i zaszewki, dziurki na guziki i guziki, rysujemy stębnówki. Jaki rodzaj linii zastosujesz przy rysowaniu stębnówki:
a. linia cienka
b. linia falista
c. linia ciągła
d. linia przerywaną o krótkich kreskach
29. Występowanie w kompozycji ubioru jednego koloru nazywamy zestawieniem:
a. chromatycznym
b. kontrastowym
c. walorowym
d. monochromatycznym
30. Rysunek odręczny wykonujemy :
a. ołówkiem miękkim oznaczonym symbolem B
b. bez użycia przyborów
c. za pomocą przyborów kreślarskich
d. za pomocą cyrkla